ورق‌های روغنی و کششی فلزی دو نوع ورق آلیاژی هستند که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ورق‌های روغنی فلزی در واقع ورق‌هایی هستند که قبل از عملیات خم‌کاری و شکل‌دهی به روغن آغشته می‌شوند تا جلوی خوردگی و زنگ زدگی آن‌ها را بگیرند. این ورق‌ها معمولاً از فولاد، آلومینیوم و مس ساخته می‌شوند و در صنایع مختلفی مانند صنایع خودروسازی، ساختمانی و لوازم خانگی استفاده می‌شوند.

ورق‌های کششی فلزی نیز از فولاد، آلومینیوم و مس ساخته می‌شوند و برای استفاده در صنایع مختلفی مانند صنایع خودروسازی، ساختمانی، الکترونیکی و لوازم خانگی مناسب هستند. این ورق‌ها دارای خواص کششی بالا هستند و معمولاً برای تولید قطعاتی با شکل‌های مختلف مانند قطعات خودرو، قطعات ساختمانی و قطعات الکترونیکی استفاده می‌شوند.

در هر صورت، نوع ورق فلزی مورد استفاده بستگی به نوع کاربرد و نیاز صنعتی دارد. هر نوع ورق فلزی دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که باید با توجه به نیاز صنعتی، انتخاب شود.

انواع ورق روغنی

به صورت کلی امروزه 3 نوع از ورق های روغنی تولید شده است که شما میتوانید آن را طبق نیاز خود سفارش دهید. ورق های روغنی عبارتند از:

ورق ST12

ورق روغنی ST12 از حرفه ای ترین ورق های روغنی می باشد که شما می توانید برای کار خود از آن ها استفاده کنید. مقدار کربن استفاده شده در این ورق روغنی بسیار کم بوده است و در صنایع الکترونیکی مورد استفاده قرار میگیرد. ورق ST12 از مقاومت کششی 270 الی 410 پاسکال تولید شده است.

ورق ST14

ورق روغنی ST14 یکی از محصولات فولادی سردگال می باشد. البته این ورق ها به صورت شیروانی های ضخیم تولید می شود که کاربرد جداگانه خود را دارد. ورق ST14 مقاومت بالایی در برابر خمش، سختی و…. دارد. خاصیت اصلی این ورق روغنی در بخش مکانیکی می باشد که در صنعت خودروسازی نیز کاربرد های مهم خودش را دارد.

ورق STW22

ورق STW22 یکی از بهترین ورق های روغنی است چرا که مقاومت بالایی در برابر خوردگی، فشار، کشش و… دارد. می توان گفت که ورق STW22 دارای خاصیت مکانیکی بالایی می باشد. از ورق STW22 در صنعت های مکانیکی و الکترونیکی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.