ورق های عملیاتی حرارتی شونده

ورق های عملیاتی حرارتی شونده

ورقهای عملیاتی حرارتی شده، از نوع ورق های آلیاژی هستند، این نوع ورق با اعمال یک فرایند حرارتی خاص، خصوصیات مکانیکی و فیزیکی آنها افزایش می‌یابد. این فرایند شامل گرمایش ورق به دمای بالا و سپس خنک کردن آن به صورت کنترل شده است. این فرایند می‌تواند خصوصیاتی مانند مقاومت به خوردگی، مقاومت به سایش، سختی و مقاومت به خستگی را بهبود بخشد. این ورق‌ها به صورت گسترده در صنایعی مانند خودروسازی، صنایع دریایی، صنایع هوافضایی و صنایع نفت و گاز استفاده می‌شوند. ورقهای عملیاتی حرارتی شده معمولاً از آلیاژهای فولادی، آلومینیومی و تیتانیومی تولید می‌شوند.

انواع ورق های عملیاتی حرارتی شونده

ورقه عملیاتی حرارتی شونده به صورت کلی دارای 3 دسته می باشد. این 3 دسته هر کدام دارای ویژگی و خاصیت خاص خودش است. 

ورق Mo40

ورق AISI 4140 در ساختار شیمیایی خود از مقدار کربن بیشتری استفاده می‌کند نسبت به گرید AISI 4130. به همین دلیل، ورق MO40 در انجام انواع عملیات حرارتی مقاومت بیشتری نسبت به AISI 4140 دارد و در نتیجه برای انجام اینگونه عملیات مناسب‌تر است. ویژگی ورق Mo40 این است که در برابر ضربه خوردگی و سایش مقاومت بسیار بالایی دارد.

ورق 4130

ورق 4130 ساخته شده از ترکیبات آهن، کروم و مولیبدن می باشد. می توان گفت که ورق 4130 در برابر سایش و خستگی مقاومت بالایی دارند که می تواند به کار شما عزیزان سرعت ببخشد.ورق 4130 معمولا در اندازه ها و ضخامت های مختلفی روانه بازار می شوند. ویژگی ورق 4130 نسبت به ورق های فولادی این است که مقاومت بالا تری دارند. 

ورق 4140

ورق 4140 نیز همانند ورق 4130 می باشد اما با این تفاوت که در صنایع ابزار دقیق، خودروسازی، هوافضا و مواد شیمیایی به کار می رود. از جمله ویژگی های این ورق 4140 می توان به مقاوم بودن آن در برابر ضربه خوردگی، سایش اشاره کرد. شما می توانید این ورق را به صورت آنلاین از فروشگاه آهن دارن خریداری کنید.