ورق استحکام بالا
ورق های استحکام بالا یا High-Strength Steel Sheets به عنوان یک نوع از ورق آلیاژی، دارای مقاومت بالایی در برابر خمش، کشش و ضربه هستند. این ورق ها معمولاً از فولاد با مقاومت بالا تولید می شوند و می توانند در بسیاری از صنایع مانند صنایع خودروسازی، ساختمانی، لوازم خانگی، صنایع دریایی و صنایع دیگر استفاده شوند.
 
ورقهای استحکام بالا به دلیل مقاومت بالایی که در برابر ضربه، خمش و کشش دارند، برای ساخت انواع قطعات در صنایع مختلف استفاده می شوند. به عنوان مثال، در صنعت خودروسازی، این ورق ها برای ساخت قطعاتی مانند قاب جلو، سقف، درب و پنجره، صفحه داشبورد و سایر قطعات استفاده می شوند.
 
ورقهای استحکام بالا ممکن است از جمله انواع مختلف فولادی مانند فولاد ضد زنگ، فولاد آلیاژی و فولاد ساده تولید شوند. هر نوع فولاد با خواص متفاوتی برای استفاده در صنایع مختلف تولید می شوند.
 
بنابراین، ورقهای استحکام بالا یک نوع ورق فولادی هستند که برای ساخت قطعاتی با مقاومت بالا در برابر ضربه، خمش و کشش استفاده می شوند و در صنایع مختلفی مانند خودروسازی، ساختمانی، لوازم خانگی و صنایع دریایی مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع ورق استحکام بالا

ورق استحکام بالا از جدید ترین و حرفه ای ترین ورق های آلیاژی می باشد. اگر بخواهیم انواع ورق استحکام بالا را به شما عزیزان بگوییم به صورت کلی به 3 دسته تقسیم می شود. این دسته به صورت زیر است. 

ورق ولداکس

ورق ولداکس به صورت جوشکاری الکترونیکی تولید می شود. در ورق ولداکس به صورت کلی دو ورق با ضخامت بالا به هم دیگر جوش داده می شود. ورق ولداکس در برابر خوردگی و سایش ضربات مقاومت بالایی دارد. ورق ولداکس را می توان از شرکت آهن داران سفارش دهید.

ورق دومکس

ورق دومکس تولید شده از دو نوع آلیاژ فولادی می باشد. این ورق ها تشکیل شده از فولاد آستنیتیک و فولاد فریتیک می باشند. البته ناگفته نماند که مقاومت بالای این ورق در برابر خوردگی و زنگ زدگی نیز زبان زد می باشد. از ورق دومکس در زمینه های صنایع نفت و گاز، صنایع حرارتی و بخش هایی از صنعت خودروسازی استفاده می شود.

ورق آلفورم

ورق آلفورم در مهندسی سازه، صنایع فلزی، خودرو‌سازی، تجهیزات نظامی و … کاربرد دارد. این ورق‌ها از آهن کربنی با کیفیت بالا ساخته شده و دارای خواص فیزیکی و مکانیکی بسیار مناسبی هستند. در ورق آلفورم، میزان کربن اضافه شده به آهن برای افزایش مقاومت و سختی ورق بیشتر است. به صورت کلی میتوان گفت که ورق آلفورم به علت دارا بودن خاصیت مکانیکی در زمینه های زیادی کاربرد دارد.